تاثیر مخرب طلاق بر فرزندان

تاثیر مخرب طلاق بر فرزندان

طلاق همیشه آخرین راه حل برای خانواده هایی است که دیگر تفاهمی برای زندگی مشترک ندارند، اما آیا می دانید کودکان در این شرایط بسیار حساس می شوند و نیاز بیشتری به شما دارند؟

در این مقاله به برخی از مشکلاتی که برای کودکان بعد از طلاق بوجود می آید اشاره کرده ایم.

تاثیر مخرب طلاق بر فرزندان

طلاق می تواند یک زمان دشوار برای خانواده ها و خصوصا فرزندان آن خانواده باشد. هنگامی که والدین طلاق می گیرند، اثرات طلاق بر روی فرزندان متفاوت است، بعضی از کودکان واژه ی طلاق را می فهمند و شرایط را درک می کنند اما بعضی دیگر از کودکان حالت تهاجمی گرفته و بی تاب می شوند.

کودکان بسیار انعطاف پذیر هستند و با گذشت زمان با شرایط بوجود آمده سازگار می شوند و طلاق دیگر به چشم یک بحران دیده نمی شود. از آن جا که هر کودکی متفاوت است، نوع رفتار و حالت او هم بعد از طلاق متفاوت می شود.

بیشتر بدانید: سفرهای تابستانی

تاثیر طلاق در کودکان و تحصیل آن ها

بعد از طلاق کودکان تحت تاثیر قرار گرفته و تمرکز کافی برای انجام تکالیف خود را ندارند و در یادگیری هم به مشکل بر می خورند. آن ها گیج، ناراحت و حواس پرت می شوند و این یکی از تاثیرات مهم در جدایی والدین بر روی فرزندان است.

از دست دادن علاقه به فعالیت اجتماعی

تحقیقات نشان می دهد طلاق می تواند بر کودکان نیز تاثیر بگذارد. کودکان خانواده ای که طلاق می گیرند ممکن است زمان سخت تری نسبت به دیگران و ارتباطات اجتماعی کمتری داشته باشند. گاهی اوقات کودکان احساس ناامنی می کنند و تعجب می کنند که چرا خانواده ی آن ها مانند خانواده های دیگر نیست و جدا از هم زندگی می کنند.

مشکل سازگاری با تغییر

کودکان باید با شرایط جدیدی که پیش آمده بسازند، خانه ی جدید، والدین جدید، دوستان، مدرسه ی جدید و …، باید ایت تغییرات را بپذیرند، اما گاهی برای کودکان این تغییرات بسیار دشوار است.

احساسات متفاوتی بعد از طلاق در کودکان نمایان می شود، احساس تنهایی، سردرگمی، خشم، ناراحتی، اضطراب و بسیاری دیگر که ممکن است تا مدت ها همراه آن ها باقی بماند. کودکان بعد از طلاق بسیار حساس می شوند،

برای بهتر شدن این مشکل باید کسی باشد که با آن ها صحبت کند، به حرف هایش گوش دهد. کودکان گاهی معنی طلاق را از تغییر در احساساتشان متوجه می شوند.

بیشتر بدانید: سه نوع بیماری شایع در کودکان

خشم کودکان

گاهی کودکان بعد از این اتفاق به قدری خشمگین می شوند که این حالت عصبانیت را ادامه می دهند، مدام با دوستان و والدین خود بد رفتاری می کنند، اگر این حالت بعد از چند هفته از بین نرفت بسیار خطرناک است و ممکن است سال ها همراه کودک باقی بماند.

احساس گناه

کودکان اغلب تعجب می کنند که چرا طلاق در خانواده هایشان اتفاق می افتد. آنها به دنبال دلایل می گردند و می پرسند آیا والدینشان دیگر یکدیگر را دوست ندارند و یا اینکه چه اشتباهی رخ داده است؟

احساس گناه در کودکان بعد از طلاق بسیار رایج است که پیامدهای گوناگونی دارد. گناه فشار را افزایش می دهد، می تواند منجر به افسردگی، استرس و سایر مشکلات شود و سلامتی کودکان را به خطر بیاندازد. صحبت کردن با مشاوران بعد از طلاق می تواند به کاهش این احساس گناه کمک کند.

سایت سرزمین عروسک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.